Sunday 12 April 2009

Easter break.....

Skrg nie tgh bercuti Easter Break selama seminggu kat sini. Apa significant pasal cuti nie pun aku tak tahu, tapi org sibuk kasi telur ayam yg dah didecorate sesama kawan, trend terkini kasi Easter Eggs chocholate version, semua brand pun ader, dari Cadbury sampailah ke Mars. So, far aku tak dapat apa2 lagi, mungkin diaorg tahu aku tak sambut perayaan nie kot, macamlah aku pedulik pasal easter eggs tu, makan telur ayam mata kerbau ngan nasik putih lagi sedap.....

Nak pergi jejalan skrg ni pun, cuaca masih lagi sejuk, belum lagi kalau hujan, lagilah bertambah sejuk. So, byk habiskan masa lepak kat rumah jer, main game, suatu keje yg aku begitu aktif sejak bangku dan meja sekolah lagi. Skrg nie tgh layan Street Fighter IV kat PS3, boleh main berjam2.....

Oh yer, hari Jumaat lepas, 12 org kena tangkap ngan polis UK kat Manchester sbb suspected of plotting terrorist acts. 11 of them adalah Pakistani, dan sesetengah dari diaorg belajar Chemical Engineering, sama cam aku. Ntah apa ntah2, rasa cam racist pun ader. Bukannyer ada bukti kukuh pun, bitch.....

Emm, lastly, kadang2 tu terperasan yg masa cepat berlalu. Kalau kat lab tu, lambat jer rasanya masa berlalu, tapi kalau waktu cuti, cepat jer masa berlalu. Apa2 pun, benarlah Firman Allah, “Demi MASA. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali yang beriman dan yang beramal soleh. Yang berpesan-pesan dengan KEBENARAN. Yang berpesan-pesan dengan KESABARAN”..... Insaf2.....


6 comments:

yaya|azura said...

saya suke gak makan telor mata kerbau ngan nasi panas... pastu tambah ngan nugget cicah sos cili lingham.. perggh.

Jusohbedil said...

kalu aku nabil kan?? kalu aku la ni...taktau la orang lain cemana..aku just cakap kalu aku......daripada dok susah2 decorate telur2 tu, psatu bagi kat orang, baik aku makan ngan nasit ngan budu...bset ooo...try la kalu tak caya....tuh, ajak K.E skali...

Zu said...

wah panjangnya cuti easter....:D

KitKet said...

tapi masa skang ni memang cepat naw berlalu.. dah nak masuk setengah taun 2009 pon. resolutions pun xhabis draft lagi.. eh bulih githoo?

Pink Marie said...

aaa..
baling telur kat nabil!

SitiNur said...

Best makan nasi panas2,buh planta skit,kicap ngan telor mata kerbau..