Saturday, 7 June 2008

Kapulangan.....


Besok hamba akan pulang ka Malaya. Sudah lama rasanya tidak kembali ka sana. Rindu dengan kenangan silam suatu ketika dahulu.

Kajang Pak Malau, kajang berlipat,
Kajang hamba mengkuang layu,
Dah lama tak rasa sate lazat,
Pergi Kajang, mesti mau!

p/s: Ada saper2 nak beli pantun ni? Silakan, silakan.....

12 comments:

alabamin said...

waaa hamba ingin mengikuti tuan hamba kembali ke tanah air..jiwa raga hamba meronta2 juga..apakan daya tugas masih belum terlaksa nun jauh di sana..tidak mengapa lain masa kita berjumpa juga akhirnya..InsyaAllah...

KitKet said...

usahlah kakanda al-bamin gundah gulana..
keberangkatan belum pun tiga purnama..
sang puteri idaman hati bakal menyusul tiba..
mengubati hati yang sudah terlara..

kepulangan adinda nabil bukanlah berduka..
kami sambut penuh sukacita..
usahlah kakanda bamin gusar nestapa..
satay kajang, kertas kajang hantam sajalah kami sua

yaya|azura said...

best jugak pekene kertas kajang nie... especially kalo koyak kecit2 pastu kasi lipat2 .. pastu buat lestik ketiak k.e... mesti best. hahahaha...

cik tun teja said...

Kesian pulak kat Pak Malau sobab kajang dah tak sinonim ngan namanya, kerna udah di rampas akan gelaran itu oleh Haji Samuri gerangannya..

Pepon, kakak memang skee sangat ngan satenya itiewww...nyam nyamm!

Welkambek to Mesia Nabil!

zool irfan said...

ni yang zool semangat ni bab pantun2 ni...

sang nabil menyusul berjumpa saudara....
membawa bekal ke hari tua...
abam zool berat hati nak bersuara...
takde ke 'ehem ehem' untuk kitaorg semua...

zool irfan said...

alabamin berwajah jambu berkulit putih..
disana panas jangan lupa plak pakai lotion loreal whitening face..
kehadiran tuan disambut baik walaupun letih..
kita akan buat majlis berjoli2 dan berparty dance...

SitiNur said...

haha gelak ja baca pantun mamaket dgn zul..

Ramai sungguh orang membeli pantun,
Pantun dibeli di kedai gelang,
Betulkah tuan hamba mau pulang,
Marilah kita menyanyi lagu gelang si paku gelang..

ok dak pantun ni?

sue cipot said...

welcome my superheroooo

Hairi said...

selamat pulang bang bil

Hanamichi_Sakuragi said...

selamat kembali...sorrry aku tak pandai pantun2 ni hehehhee

Khambeng Madu said...

hahahaha..lastik idung peset yaya laa...hahaha

Si Tukang Karut said...

hahahah sungguh cumil adek-adek sayang berpantun seloka... membelai jiwa enak rasanya...

tergelak terkekeke kekanda di sini...
melayan pantun seloka semuanya...

hahahahahhahahahah sungguh cumil...