Thursday 17 July 2008

Tak patutlah.....


Tadi masa mula2 buka website 'Wikipedia' mmg terkejut tgk kat front page dia. Kat bahagian 'In the news', tajuk yg paling atas sekali tu pasal DSAI yg ditangkap di atas kes liwat. Bayangkanlah berapa juta 'hit' org yg masuk ke website 'Wikipedia' ni tiap2 masa? Bayangkanlah juga kalau kita berada di tempatnya, dan dengan berita ini seluruh dunia sudah mengetahui mengenainya? Bagaimana pula dengan perasaan keluarga terdekat dan kawan2nya?

Pertama sekali, DSAI belum lagi dibicarakan di mahkamah di atas pertuduhan ini, tangkapan ini hanya dilakukan kerana dia adalah tertuduh (belum dapat dibuktikan dia mmg bersalah). Keduanya, kenapa berita ini perlu diperbesarkan sehingga ke peringkat antarabangsa, adakah kerana dia bukan 'salah seorang dari pemimpin yg memerintah sekarang ini'? Dulu ada satu kes yg seorg menteri tu mmg mengakui dia mempunyai hubungan sulit dengan seorang wanita, tetapi berita itu tidak pula diperbesarkan. Bagaimana pula dengan kes Altantunya, senyap sahaja bukan? Akhir sekali, kita sebagai seorang manusia, lebih2 lagi sebagai seorang yg beragama Islam, tidak patutlah membuka aib org lain (walaupun perkara itu benar?). Ingatlah, kalau kita menutup aib org lain, Allah juga akan menutup aib kita semasa kita di dunia, lebih2 lagi di akhirat kelak.

Saper yg bersalah dalam perkara ini? Wallahualam bissawab.....




9 comments:

yaya|azura said...

cian dsai.. Since dia xnk ks his dna sample, diaorg nk guna perintah mahkamah to get it.

sue cipot said...

betul ckp nabil tu sue setuju
kalo kite tutup aib org kat dunia ni insya allah aib kite jugak akn tplihara. kite pon manusia biasa kdg kala tlpas laku mbuat pkara2 yg di luar jangkaaan.

Adat dunia yg baik jrg diwar2kan tp kalo benda2 xelok, mmg itu lah yg jd topik hangat.

zool irfan said...

betul la bil.. sedih aku tengok dsai ni.. kaw kaw pun dia kena hina di caci..

tok.. ingat tu tok.. jangan selalu sangat mengusik aib saya.. malu kat org kalau tertengok..

Mem Aluya said...

Nobody knows Abdullah Bodowi tu kat sini. Rata-rata taxi drivers mesti identify Malaysia dengan Tun and DSAI.

floweristachantress said...

ha ahlah.. betul tu Bil, org2 yg mengaibkan org tu nanti sok2 kena diri sendiri.. kat akhirat kalau kena lg lar teruk.. iskkk

sw337un73j4 said...

ha'ah..siankan kakak tiri..eben nama dia dekat2 ngan org badawi pat arab pon depa tak kenai diakan..

tpkan nabil..mmg tak patot la depa buat DSAI lagu nih..eran gak bila pikiaq..apa la dajai si sepol tu punya pitnah..kalo tk skee, dia leh terajang pa DSAI masa kena liwat..muda dan kuat lagik

kalo dah jadik mangsa, musti trauma, malu, aib..ni tak..bila masok paper ngan tibi, baguih dok renyih, lambai2..mcm eppi sgt pungkoq kena tibai..ceh!!

aku la ros said...

btul ckp nabil... tak seronok pown baca benda2 tu... menci la diorg wat camtu..

Khambeng Madu said...

tapikan....saya bukan nk sokong mana2 pihak...kenapa laa si DSAI ni takut sgt bersumpah...? kalo bersumpah dgn nama Allah, reda skit persoalan ni...hmmm...jgn bagi DNA tu, sbb kalo bgi kang dipalsukan plak...bersumpah jer...ker DSAI bersalah...??

p/s: sejak kebelakangan ini kepercayaan terhadap kerabiliti DSAI ni makin merosot...bukan saya ckp..Agendadaily yg ckp...hehehe

Tok Ketua said...

baik zool.. tok akan cuba menutup aib zool.. tapi zool jgn la menunjukkan aib sendiri.. malu tau..